Умови участі у проєкті
«План.Дій» — практичний освітній курс із відбудови для підлітків
Упродовж квітня—жовтня 2023 року п'ять шкільних команд разом із експертами та менторами працюватимуть над відбудовою об'єктів, пошкоджених внаслідок бойових дій, та шукатимуть нові ефективні інженерні рішення для інфраструктурних проблем та викликів, що пов'язані з перебуванням у населених пунктах великої кількості вимушених переселенців, браком чи забрудненням води, недостатньою інклюзивністю публічних просторів тощо.
Ще три команди сфокусуються на роботі з пам'яттю. В трьох громадах вони створять об'єкти, що зберігатимуть історії про людей, які віддали чи втратили життя у війні, зруйновані об'єкти, що були особливо важливими для громад, про героїчний спротив та взаємопідтримку. Розроблені спільно рішення на перетині мистецтва та інженерії будуть інтегровані в публічний простір. Адже збереження пам’яті є невід'ємною складовою відбудови.
Протягом курсу підлітки:
- Навчаться визначати об'єкти, які можуть бути відбудовані, та інфраструктурні проблеми, що можуть бути вирішені командами школярів (враховуючи вікові та безпекові обмеження). Частина команд працюватиме над створенням мистецьких об'єктів, інсталяцій або музеїв.
- Візьмуть участь в онлайн- та офлайн-зустрічах із експертами з проєктного менеджменту, урбаністами, архітекторами, інженерами, мейкерами, фандрейзерами, екологами, спеціалістами з 3D-моделювання, адвокації змін, митцями, історикамитощо. Залежно від специфіки проєктів, кожна команда працюватиме з унікальною групою наставників.
- Складуть кошторис та детальний план робіт. За підтримки менторів відбудують обраний об'єкт, вирішать нагальну інфраструктурну проблему або збережуть пам'ять про недавні події.
Для учнів та освітян — це можливість застосовувати на практиці компетентності, набуті під час уроків громадянської освіти і разом з тим отримати комплекс навичок майбутнього. Для громади — це нагода запустити або підтримати спільнотворення змін.
Заявки на участь у проєкті можуть подати:
- Освітяни: якщо ви готові допомогти нам знайти у вашій школі учнів, охочих взятися до роботи, та надати нам адміністративну й організаційну підтримку на місцях. Школи стануть місцем сили для команд: тут вони збиратимуться щоб послухати лекцію, взяти участь у воркшопі чи попрацювати з менторами.
- Учні 8–11 класів: якщо маєте бажання стати частиною процесу відбудови країни та вже маєте або готові зібрати команду з 8–10 однолітків. Учасниками команд також можуть стати випускники вашої школи — студенти коледжів та І–ІІ курсів ЗВО.
- Представники місцевого самоврядування: якщо вже раніше залучали молодь до розвитку громади і шукаєте додаткові можливості або вперше хочете організувати підлітків для проєкту.
Критерії відбору команд:
Відбір команд проходитиме у два етапи.
На першому етапі ми оцінимо:
- якість опису історії та бачення збереження пам'яті про неї командою;
- наскільки складним є створення «об'єкту збереження пам'яті» та чи відповідає воно можливостям програми освітнього курсу: як у наданні команді необхідного обсягу знань та навичок, так і в наявності часу, потрібного для її якісного вирішення.
- відповідність віковим та безпековим обмеженням тих завдань, які необхідно буде виконувати в процесі його створення.
На другому етапі кожен із відібраних заявників пройде коротку онлайн-співбесіду (тривалістю близько 30 хвилин), під час якої ми зможемо більше дізнатися як про потенційний «об'єкт збереження пам'яті», так і про готовність потенційної команди до співпраці. Заявники отримають перелік запитань, щоб підготуватися до відповіді на них.
На цьому етапі ми будемо оцінювати:
- Готовність закладу освіти стати партнером проєкту, що включає: адміністративно-організаційну підтримку у формуванні команди, надання приміщення для проведення навчальних онлайн- та офлайн-зустрічей, співпрацю із залученим до координації роботи команди місцевим ментором.
* Не менше двох освітян від кожного закладу освіти будуть залучені до проєкту на всіх його етапах.
- Можливість реалізувати проєкти в співпраці або за підтримки представників місцевого самоврядування громад.
* Обов'язковою умовою реалізації проєкту є підписання Меморандуму про взаєморозуміння, партнерство, поширення досвіду та сприяння збереженню для громади результатів, що будуть досягнуті учнівськими командами. Сторонами підписання меморандуму стануть: ГО «Про.Про.Лаб», заклад загальної середньої освіти та представники місцевої громади.
- Для команд, які працюватимуть над вирішенням інфраструктурних викликів, пов'язаних із проживанням внутрішньо-переміщених осіб, обов'язковою умовою стане залучення до учнівських команд дітей із родин вимушених переселенців.
* Однією з цілей проєкту є спільнототворення — створення додаткових можливостей для інтеграції підлітків у життя нових громад.
Таймлайн проєкту
- У березні та квітні ми відберемо п'ять команд, а на початку травня ще три. Підпишемо Меморандуми про співпрацю з директорами навчальних закладів та представниками громад, які стануть нашими партнерами.
- У травні разом із підлітками визначимо, які виклики долатиме кожна з команд. Складемо робочі плани та кошториси.
- Літо стане часом отримання знань та застосування їх на практиці. Онлайн та офлайн із командами працюватимуть експерти з проєктного менеджменту, урбаністи, архітектори, інженери, мейкери, фандрейзери, екологи, спеціалісти з 3D-моделювання, адвокації змін тощо. Залежно від специфіки проєктів, кожна команда працюватиме з унікальною групою наставників та менторів.
- Восени команди завершать свої проєкти відбудови чи вирішення проблем, а також створять об'єкти збереження пам'яті й презентують їх громадам. Але не тільки. Ми хочемо, щоб про вас і вашу роботу дізналися й за межами України.
Практичний освітній курс із відбудови для підлітків стартує в рамках проєкту «Програма сприяння громадській активності „Долучайся!“», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.